רובינשטיין: "מי שחושב 'מה הרב שך היה אומר?' הוא פשוט חוטא לעצמו" • האזינו

    דוד לזר | צילום: יעקב כהן 2 Comment on רובינשטיין: "מי שחושב 'מה הרב שך היה אומר?' הוא פשוט חוטא לעצמו" • האזינו
    21:34
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on חשיפה: הגורם המפתיע שניסה לתווך בחוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכיר מועצג"ת של דגה"ת, וסגן ר"ע ב"ב, אברהם רובינשטיין שוחח הבוקר (חמישי) עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'מדברים אקטואליה' ב'קול חי' על הזיכרונות והרגעים בצלו של מרנא בעל ה'אבי עזרי זיע"א שהיום הוא יום היארצייט שלו.

    "כל ילדותי גדלתי על ברכי הרב שך, הרב גידל אותנו, את הדור שלנו, ואת הדור שאחרינו. וסוד הכוח שלו היה – עמל התורה שלו, זה הדבר הכי חשוב וגדול, הוא הנחיל לנו אהבת התורה, עמל ודבקות בתורה", מספר רובינשטיין.

    ביטוי לעמל התורה של מרן הרב שך, היה ניתן לראות ביום שלישי, עת הוא היה מכין את ה'שיעור כללי' בישיבה, "בשיא העסקנות, בזמן ששועי ארץ שיחרו לפתחו, ועל פי יישק דבר, ביום שלישי יום של ה'שיעור כללי' – לא היה שייך לדבר איתו, אין יוצא ואין בה, חוץ משיחות המוסר והדיבורים על עמל התורה  – לא היה מצב לדבר איתו, וזה היה גם אם קרה הדבר הכי נורא בעולם. זה היה מחזה מיוחד השיעור, אפילו לאנשים שלא הבינו את השיעור".

    רובינשטיין הוסיף כי "הרב שך העמיד את ציבור רבני התורה על הרגלים, גם מבחינה ארגונית וגם מבחינה מוסרית, הוא נתן לנו דרך שהיא חלק מהשיח שלנו זה דברים שהם כבר מובנים בתוכנו וככה אנחנו חיים", לדבריו, "יש המשכיות לכל המפעלים שלו, יש דברים הוא ייסד והפך, יש לזה תוצאות ותוצרת".

    האם אתה שואל את עצמך לפעמים, 'מה הרב שך היה אומר במצבים מסויימים כיום'?, נשאל רובינשטיין, שהשיב: "אני לא שואל, זה בדיוק ההיפך ממה שאנחנו צריכים לעשות. כל דור יש לו את המנהיגים שלו".

    עוד הוא הוסיף, כי "מי שחושב 'מה הרב שך היה אומר?' הוא פשוט חוטא לעצמו, להרב שך ולעשייה שלו, אין כזו מחשבה 'מה הוא היה אומר?', עכשיו מי שמנהיג את הדור הוא אומר. כל דור והמנהיגים שלו".

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הרב שך היה אומר שכל דבר הוא בודק מה הבריסקער רב והחזון איש, החפץ חיים ור' חיים עוזר, וכן למעלה בקודש. אומרים בענין זה.
      כי הולכים בדרך המסורת.
      לא ממציאים מחדש.

    2. 1

      לא נראה שהחזון איש והרב מבריסק ובטח שלא החפץ חיים היו נלחמים בכזו שנאה בחסידות חב"ד.וד"ל.